10 January 2008

wrap me up! 把我當禮物包!

One Dinner night (weeks before Christmas), boyboy said......
BB: mommy, teacher said you don't need to buy Christmas present for yourself, family or friend will buy it for you, and keep it a secret, it will be a surprise gift. So, what do you wish to have, mommy?
Mommy: oh! isn't suppose to be a secret? If I tell you, there be no surprise!
Boyboy: it's ok, you can make a wish list!
Mommy thinking : (what a thought ! I've never minded myself nor thinking about it. Anyway I hint him, I thought he knows I love to draw lately since some days he told me to enjoy my free time drawing, I thought I mentioned water color before, he may remembered.)
Mommy: What do you think? You know what mommy like!
My boy pause and rolling his eyes balls..... Suddenly he turns to his daddy and whisper (quite loud that I can hear it):
BB: Daddy, Can you wrap me up? Because mommy love me most, she will be Very Happy when she got me as a present!
Mommy deep in thought: So loving, so real, so sweet, so ..worth it!
Indeed he is so right...what else I want most....2007年聖誕節前,正當我們吃晚餐的時候,仔仔對我說..
仔仔:"媽咪,今天老師說聖誕節自己是不用買禮物給自已的,會有人送的,別說出是什麼礼物,要保留神祕的、這才會有驚奇囉!哪!媽咪想要什麼禮物呢?"
媽咪:"你不是說是祕密禮物嗎?我說了就不神祕了!"
仔仔:"沒关係,你可以舉列一些想要得到東西呀!"
我倒没想到我渴望收到什麼禮物,慶祝聖誕節是因为是在西方國家的大節日,又放多天公眾假期,氣氛很濃,所以為了小孩們攪攪Party買禮物慶祝一下,也順便與家人朋友聚一聚。
既然仔仔問到,我想他大慨會知道我最近熱愛畫晝,因為很多的候他會叫我多休息去畫晝,不用陪他呢!而且我曾說過想買水彩,他可能會記得吧!
我暗示仔仔:" 你一定知道我喜歡什麼呀!"
仔仔開始思索,想了一會兒..他突然走向他爸爸小小聲說........
仔仔: "爺地,不如您把我當禮物包起來,送我給媽咪做聖誕禮物,因為媽咪最喜歡最愛我了、媽咪一定最開心了!"
我一時說不出話來.........
真感動。不枉我的用心 ,放棄工作後少了收入,左省右省,全職投入天職(母職囉!) 好值!。 甜極了!

6 comments:

墮天使 - 祥 said...

妳的兒子真的很可愛,也很知道妳的心意。

甜到心裡頭了。

Bobo said...

touching story and great illo!

Anonymous said...

that's touching :)

Anonymous said...

ha..so cute...and sure he knows best! so did he eventually get you other presents/wrap himself up?

幸福妈妈 said...

仔仔真懂事!好羡慕哦。。。。

MayY . C 五月媽媽 said...

墮天使-祥 - 阿馮
有時也會氣壞我的!

Julia, rrramone, Huisia,幸福妈妈
Thank you!
謝謝你們, 仔仔還算ok, 不氣我的時候囉!

ET,
No lah, his dad did not wrap him, it's the thoughts and talk.. but he did wrapped up some of his favorite toys to me, his dad and my sister, as long he know he gets them back, he use it for the Spirit of Love wor...